Läs på lite själv för fan!

Jag tänkte svara på en del av ett brev som en tjej skrivit.

 

Att vara Sverigedemokrat 2014.

Jag är en 39-årig, lång, normalbyggd snart egen företagare och kvinna och jag är en av dem, en av de 781 120 Svenska medborgare som la min värdefulla röst på SD, Sverigedemokraterna igår.

Varför gjorde jag det då?

Jo, för att jag vill ha en BÄTTRE...

*SKOLA till min utvecklingsstörde 10-årige son, det sparas och sparas och det får min älskade pojke betala för, han får ingen assistent, vilket innebär att han bl.a. kommer hem ledsen från skolan för att han inte hunnit med att gunga för de andra barnen var snabbare än honom, han hamnar i bråk för att ingen är med när han reagerar när jämnåriga pojkar kastar sten efter en skogsmus.


SD vill sätta ditt barn i särskola så för att han inte är som alla andra och därför inte passar in i samhället. Du vill alltså att ditt barn ska vara utanför hela sitt liv och att folk ska kolla snett på honom när han är ute. Det är 2014 inte 1814.

*EKONOMI för min älskade morfar, som arbetat hela sitt liv ska kunna sova gott på natten utan att oroa sig för hur de ska klara sig.

SD är för vinstuttag i välfärden och har under de senaste 4 åren röstat för de reformer som gjort att din morfar är orolig. 

*SJUKVÅRD, min sambo har väntat i 6 månader på att få en C-pap, vad fan är det som dröjer?!

Alla partier vill ändra detta, men det saknas behörig personal och det är bara några som kraftigt vill höja lönerna inom vården för att fler ska vilja utbilda sig, SD är inte ett av dem.

*FLYKTINGPOLITIK, ni lägger ut tårdrypande inlägg där Jimmie Åkesson välkomnas till ett besök på en flyktingförläggning för ensamkommande flyktingar, för att möta deras sorgsna, trötta blickar, och där han tom lovas tårta utan kast. Jag VET att de flytt för sina liv, MEN! Jag VET också..att det finns män, kvinnor, ungdomar, barn, spädbarn, homosexuella..som är KVAR DÄR..VEM HJÄLPER dom, VEM??


Sverige hjälper dem. SD vill ta bort finansieringen av flyktingar och lägga en fjärdedel av de pengarna på bistånd. De andra partierna vill öka både biståndet och samtidigt hjälpa de som vill komma till Sverige.

INVANDRINGSPOLITIK, Reinfeldt fick säkert gåshud då nån av hans medarbetare kom på uttrycket Öppna Era Hjärtan..mitt hjärta är vidöppet, det är så öppet så det GÖR ONT att höra en vän till mig berätta hur hon blev mottagen här, in kom hon, men sen då?! Vi har ett Ansvar för varje enskild individ som befinner sig i detta land. Och ANSVAR för mig, är att SE till varje enskild individs behov, inte boxa in dem i samhällen som, Rinkeby, Rosengård, Husby, Tensta..om det är att Öppna sitt Hjärta så vet inte jag.. Nej, vi Måste bygga upp en invandringspolitik som fungerar. Jag vill inte vara med om att separera på en familj från Bosnien, där de slits ifrån varann i desperat gråt i en arrest i ett polishus här i Sverige, mamma och barn skulle utvisas medan pappan fick stanna, det är BEDRÖVLIGT, ANSVARSLÖST och GRYMT! 
Det Måste finnas en PLAN för hur vi ska hjälpa invandrarna in i vårt samhälle. Och inte är väl det konstigt att vilja bjuda in dem i vår kultur, det är en STYRKA att känna till det lands kultur och regler som man befinner sig i. Är det nån som varit i Dubai?? Vad skulle hända med DIG tror du om du inte kände till deras kultur?


Så då är det bättre att slänga ut hela familjen?

 

 

 


Kommentarer

Skriv vad du har på hjärtat här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (Visas icke)

URL/Bloggadress:

Lättar mitt hjärta med att skriva:

Trackback