Valet XIV

En sammanfattning.
 
Vänsterpartiet ska man rösta på om man gillar att staten ska ha koll på allt utan att hålla koll på allt.
 
Socialdemokraterna ska man rösta på om man är lat och inte orkar jobba.
 
Miljöpartiet ska man rösta på om man är lärare eller miljöaktivist.
 
Centerpartiet, Folkpartier eller Kristdemokraterna ska man rösta på om man vill att Moderaterna ska bestämma med vissa restruktioner.
 
Moderaterna ska man rösta på om man har jobb och vill jobba mer.
 
Sverigedemokraterna ska man rösta på om man...ehm...typ bor på landet och har låg utbildning(enligt statistik) annars är det väl om man vill att det ska komma färre flyktingar.
 
Feministiskt Initiativ ska man rösta på om man vill att kvinnor ska ha det bättre än män.
 
Svenskarnas Parti ska man rösta på om man är dum i huvudet.
 
Satanistiskt intiativ ska man rösta på om man tycker att inget av de andra partierna är något att ha.
 
//
 
Själv har jag gjort ett par valkompasser på olika "neutrala" siter och fått 44%-57% på ALLA partier som är med som alternativ. Om någon är i samma situation som jag hoppas jag att min lilla valbloggning har varit till stor hjälp. Viktigast är ändå att rösta!
 
//
 

Kommentarer

Skriv vad du har på hjärtat här:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

E-mail: (Visas icke)

URL/Bloggadress:

Lättar mitt hjärta med att skriva:

Trackback